Thursday 2 February 2012

Kisah Perjalanan Hidupku di UKM Sepanjang Semester Pertama

Assalamualaikum.
Hello everyone.
Ini merupakan kali pertama saya memulakan aktiviti blogging dan kali pertama bergelar sebagai seorang blogger. Sebagai untuk perkongsian pada kali ini, saya ingin berkongsi beberapa foto sepanjang pengajian saya di UKM semester satu sesi 2011/2012 sebagai pelajar Kejuruteraan Kimia di Fakulti Kejuruteraan Dan Alam Bina. Apa tunggu lagi???? Tengok jela....hehehe

Keadaan kelasku di UKM...pelajar xla ramai..yg penting kerjasama...bdk chemical dan biochem bole duduk semeja...

Inilah rakan2x sekelas selama tahun aku di UKM...walaupun bilangan kami agak kecil namun itu bukan penghalang. insyaAllah semuanya akan bergelar Ir dan mnjadi jurutera yg baik, kreatif dan berintegreti tinggi, Harap2x semua dapat berjumpa di DECTAR UKM pada Majlis Konvokesyen UKM ke 43. Amin.
Antara beberapa orang pelajar biochem  yg meletup...

Inilah aku...dan itu bilik mentor aku kat UKM..takut jgk aku tgok muka mentor aku...

Several books that were used during my first semester in  UKM
Bangunan Fakulti Kejuruteraan Dan Alam Bina..
Pada ketika ini, xtau la bila kitorang boleh masuk kat bngunan nie,,,bangunan dah siap....bila bole guna ???

Ketika berada di Kampung Pengkalan Samak, Merlimau, Melaka.
Sebelum pulang ke negeri Sabah, aku berpeluang mengikuti program bakti siswa di Melaka. Trdapat pelbagai pengalaman yang aku telah perolehi sepanjang aku berada di kampung ini...Kita harus cekal menjalani hidup walaupun pelbagai cabaran mendatang.Nilai2x murni juga haruslah dikekalkan walaupun kita semakin ditelan arus pemodenan....Sejauh mana kita menjelajah..Jangsn pernah lupa asla usul kita.

Sawah padi...

No comments:

Post a Comment